Acondicionamento do miradoiro de San Fiz
Ubicación: Candedo, Chandrexa de Queixa, Ourense
Equipo de proyecto: Luis Álvarez y Silvia Arias
Año: proyecto 2023, finalizado 2024
Constructor: Construcciones José Luis Álvarez Fernández
Columpio: Enrique González y Maderas Rubén
Web: Mirador de San Fiz en Google maps
Más información
Promotor: Xunta de Galicia y Concello de Chandrexa de Queixa
Herrero: Talleres A Tixeira
Descripción de proyecto
Descrición do proxecto en Galego
A parcela do miradoiro é un espazo xerado tralas obras de ampliación da estrada de Celeiros a Montederramo. O recheo efectuado con material sobrante xerou unha plataforma nivelada que pola súa localización sobre o encoro de Chandrexa, posúe unhas vistas panorámicas cara as montañas que recollen as súas augas.

A estratexia de proxecto baséase en crear un paseo ó carón dun muro, sobre o que nos podemos sentar para contemplar con calma as vistas que nos imos atopando: elementos naturais, lugares ou núcleos de poboación, coa auga do encoro encadrando a vista na parte inferior e o ceo na superior.
O valado é un elemento característico da paisaxe de Chandrexa de Queixa, onde están construídos a man, con pedra próxima á súa localización, principalmente granito e en menor medida xisto, seixo e louxa. Os valados organizan a propiedade e delimita distintos usos dentro dela. Xa sexan pastos ou labradíos, os muros esvaécense nas zonas altas dando paso o monte común. Aprovéitase a esencia este elemento con tanto valor etnográfico e paisaxístico para dar materialidade ao proxecto.


Ao longo do percorrido constrúese un muro de cachotería coma se dun valado tratásese, que se coroa cunha lousa de granito que o transforma en banco. Isto marca o borde da intervención enmarcando a paisaxe para contemplar. Os distintos elementos que completan a intervención ancóranse ó muro dispoñendo placas no chan co nome dos elementos crave da paisaxe.
Ó inicio do percorrido un marco de aceiro corten encadra a vista cara ao nacemento do río navea, coroado co alto de “A Pa” e a aldea de Casteleriña no centro, resaltando o paso das estacións.
O merendeiro vincúlase á masa arbórea da parcela lindeira, composta por carballos Quercus robur e rebolos Quercus pyrenaica. Plántanse 6 carballos máis creando unha zona de sombra baixo a que se recolocan as catro mesas preexistentes.
Para aumentar a diversión de nenos e adultos instalouse un bambán de madeira en forma de «C», a inicial de Chandrexa, deseñado polo enxeñeiro agrícola Enrique González.
Na aliñación cara a presa o muro do paseo fragméntase desprazándose ao exterior, dando relevancia a esta vista na que tamén se atopa Celeiros, a capitalidade municipal, e a estación de esquí de Manzaneda.
O aparcamento restrínxese a unha zona situada xunto ao acceso, coa intención de que os vehículos se sitúen fose do campo de visión, agrupados xunto a un muro que oculta o contedor de lixo.

Descripción de proyecto en Castellano
La parcela del mirador es un espacio generado tras las obras de ampliación de la carretera de Celeiros a Montederramo. El relleno efectuado con material procedente de las obras generó una plataforma nivelada que por su ubicación sobre el embalse de Chandrexa, posee unas vistas panorámicas hacia las montañas que recogen sus aguas.

La estrategia de proyecto se basa en crear paseo guiados por un muro, sobre el que podemos sentarnos para contemplar con calma las vistas que nos vamos encontrando: elementos naturales, lugares o núcleos de población, con el agua del embalse encuadrando la vista en la parte inferior y el cielo en la superior.
La cerca, el muro que delimita las parcelas, llamado en gallego “valado”, es un elemento característico del paisaje de Chandrexa de Queixa, donde están construidos a mano, con piedra próxima a su ubicación, principalmente granito y en menor medida cuarzo, esquito y pizarra. Los valados organizan la propiedad y delimita distintos usos dentro de ella. Ya sean pastos o labradíos en zonas bajas, los muros se difuminan en el monte común en las zonas altas. Se aprovecha la esencia este elemento con tanto valor etnográfico y paisajístico para dar materialidad al proyecto.


A lo largo del recorrido se construye un muro de mampostería como si de un valado se tratase, que se corona con una albardilla de granito que lo transforma en banco. Esto marcará visualmente el borde de la intervención enmarcando el paisaje a contemplar. A él se van anclando distintos elementos que completan la intervención, señalizando mediante placas fijadas al suelo el nombre de los elementos clave del paisaje.
En el origen del recorrido un marco de acero corten encuadra la vista hacia el nacimiento del río navea, coronado con el alto de “A Pa” y la aldea de Casteleriña en el centro, resaltando el paso de las estaciones.
El merendero se vincula a la masa arbórea existente en la finca lindante, compuesta por Robles Quercus robur (Carballo) y rebollos Quercus pyrenaica (Rebolo). Se plantan 6 robles más creando una zona de sombra bajo la que se reubican las cuatro mesas preexistentes.
Para aumentar la diversión de niños y adultos se instaló un columpio de madera, diseñado por el ingeniero agrícola Enrique González en forma de «C», la inicial de Chandrexa.
Coincidiendo con la alineación hacia la presa, el muro del paseo se fragmenta desplazándose al exterior, dando relevancia a esta orientación donde también se encuentra Celeiros, la capitalidad municipal, y la estación de esquí de Manzaneda.
El aparcamiento se restringe a una zona situada junto al acceso, con la intención de que los vehículos se sitúen fuera del campo de visión, agrupados junto a un muro que oculta el contenedor de basura.

Galería de proyecto

Agradecimientos por las fotos:































Debe estar conectado para enviar un comentario.