Rehabilitación do forno da Espasa
Ubicación: A Espasa, Chandrexa de Queixa, Ourense
Equipo de proyecto: Luis Álvarez y Silvia Arias
Año: proyecto 2022, finalizado 2023
Constructor: Construcciones José Luis Álvarez Fernández
Más información
Promotor: Deputación de Ourense y Concello de Chandrexa de Queixa
Carpintería: Carpintería y muebles D.R.
Electricidad y fontanería: Iván Fernández
Herrero: Ventura Estévez
Descripción del proyecto
Descrición do proxecto en Galego
O forno da aldea da Espasa levaba mais de 40 anos sen acenderse. Construído entre os veciños moitas décadas antes nun recuncho baleiro ó pe do camiño a Vilar, tiña un sistema de quendas para cocer que se herdaban e vendían. O proxecto recupera o forno para o seu uso orixinal fortalecendo o carácter social dos espazos interiores e exteriores.
O estado de ruína da bóveda faina irrecuperable, polo que se traslada o seu volume ó exterior aumentando o espazo libre. Ampliase o voo da cuberta na fachada de acceso creando soportal a dúas augas para que sexa mais recollido. Na fachada sueste reconstrúese a esquina do muro deixando baleiro o centro xerando unha potente fonte de iluminación . Ó exterior o oco matizase con tres puntais de madeira que confiren un ritmo vertical.

Emprégase a pedra amontoada no interior para a reconstrución de muros aportando granito para os novos remates e as lastras. A estrutura de cuberta é de madeira de castiñeiro con vigas recuperadas, viguetas serradas e “latas”, como aquí lle chaman as táboas, protexida con verniz en ton escura. A cuberta é de louxa redondeada fixada con puntas de aceiro ante a imposibilidade de obter un formato granel. Os elementos de pluviais son de zinc. A bóveda do forno é cerámica de procedencia ourensá. O mobiliario foi feito polos carpinteiros de xeito artesán en madeira de castaño, incluíndo a porta e fiestras. A instalación de electricidade disponse en tubo de cobre visto con mecanismos de superficie de cor escura.
Dende que rematou a obra non tardou en encherse de ferramentas para a elaboración do pan, varredoiros e lembranzas dos veciños..
Descripción del proyecto en Castellano
El horno de la aldea de la Espasa llevaba mas de 40 años sin encenderse. Construido entre los vecinos muchas décadas antes en un rincón vacío al pie del camino a Vilar, tenía un sistema de turnos para cocer que se heredaban y vendían. El proyecto recupera el horno para su uso original fortaleciendo el carácter social de los espacios interiores y exteriores.
El estado de ruina de la bóveda la hace irrecuperable, por lo que se traslada su volumen al exterior aumentando el espacio libre. Se amplía el vuelo de la cubierta en la fachada de acceso creando soportal a dos aguas para que sea más recogido. En la fachada sureste se reconstruye la esquina del muro dejando vacío el centro generando una potente fuente de iluminación. Al exterior el hueco se matiza con pilares de madera que confieren un ritmo vertical.

Se emplea piedra desmoronada para la reconstrucción de muros aportando granito para los nuevos remates y el adoquinado. La estructura de cubierta es de madera de castaño con vigas recuperadas, viguetas serradas y “latas”, como aquí le llaman las tablas, protegida con barniz en tono oscuro. La cubierta es de pizarra redondeada fijada con puntas de acero ante la imposibilidad de obtener un formato granel. Los elementos de pluviales son de zinc. La bóveda del horno es cerámica de origen orensano. El mobiliario fue hecho por los carpinteros de manera artesana en madera de castaño, incluyendo la puerta y ventanas. La instalación de electricidad se dispone en tubo de cobre visto con mecanismos de superficie de color oscuro.
Desde que finalizó la obra no tardó en llenarse de herramientas para la elaboración del pan, escobas y recuerdos de los vecinos.
Antes vs después






Galería de proyecto









Debe estar conectado para enviar un comentario.