Rehabilitación do muiño de Requeixo
Ubicación: Requeixo, Chandrexa de Queixa, Ourense
Equipo de proyecto: Luis Álvarez
Año: proyecto 2018, finalizado 2019
Constructor: Coviastec
Promotor: Xunta de Galicia y Concello de Chandrexa de Queixa
Descripción del proyecto
Descrición do proxecto en Galego
O muiño é un elemento abundante na arquitectura popular de Galicia, existente na maioría de aldeas de Chandrexa de Queixa.
O muíño de Requeixo é unha pequena construción de gran sinxeleza, con muros de granito e cuberta de lousa, atopándose preto das zonas de extracción destes dous materiais.
Fronte ó acceso ten un soportal con dous piares de granito que o fan singular xa que permitía cargar a cuberto dende o pousadoiro, unha rocha que sobresae da parede, para evitar pousar os sacos no chan, lonxe da humidade e os roedores


Planta baixa 
Planta do inferno
No interior ten dúas plantas. A planta baixa é na que se realizan os traballos de moenda co xiro do pé sobre a moa. Por debaixo desta atópase a planta soterrada, tamén chamada planta do inferno. Nela está o rodicio e o resto de maquinaria encargada obter un movemento xiratorio a partir da enerxía hidráulica.
Pese a que na súa orixe os muíños non tiñan un fin estético senón meramente produtivo, o muiño de Requeixo pola situación ó carón da ponte, o soportal e a integración dos seus materiais co enclave natural no que se sitúa, fan del unha peza de gran valor estético e paisaxístico.


Rehabilitación
O proxecto de rehabilitación trata de respectar na medida do posible os métodos e materiais de construción orixinais.
Consolídase a estrutura de fábrica de cachotería. Na fachada suroeste ábrese un oco ilumine con luz natural a zona de traballo e rebaixase o muro do pórche transformándoo en banco.
Renovase o forxado do piso e da cuberta con madeira de castiñeiro. Unifícanse nun so plano a cuberta do muiño e o soportal. Remátase cun entaboado de lata de madeira de castiñeiro e unha lámina impermeable. Sobre ela colocase lousa en formato granel cravada con puntas de aceiro inoxidable.
No interior renóvanse os elementos deteriorados polo paso do tempo de xeito que recupere o seu funcionamento, incluíndo a porta de entrada e unha fiestra para o novo oco de fachada.
No exterior traballase a contorna do muiño, pavimentando os accesos coa lousa procedente da vella cuberta, colocada sobre cama de area. Mellórase a drenaxe da auga e limpase a canle que subministra a auga dende o río.
Descripción del proyecto en Castellano
El muiño, molino en gallego, es un elemento abundante en la arquitectura popular de Galicia, existente en la mayoría de aldeas de Chandrexa de Queixa.
El muiño de Requeixo es una pequeña construcción de gran sencillez, con muros de granito y cubierta de pizarra. Se encuentra cerca de las zonas de extracción de estos dos materiales.
Frente al acceso tiene un porche con dos pilares de granito que lo hacen singular ya que permitía cargar la cubierto desde el pousadoiro, una roca que sobresale de la pared, para evitar posar los sacos en el suelo, quedando lejos de la humedad y los roedores


Planta baja 
Planta enterrada
En el interior tiene dos plantas. La planta baja es en la que se realizan los trabajos de molienda con el giro de la moa -muela-. Por debajo de esta se encuentra la planta enterrada, también llamada planta do inferno. En ella está el rodicio -rueda o rodete- y el resto de maquinaria encargada obtener un movimiento giratorio a partir de la energía hidráulica.
Pese la que en su origen los molinos no tenían un fin estético sino meramente productivo, el muiño de Requeixo, por su situación a un lado del puente, el porche y la integración de sus materiales con el enclave natural en el que se sitúa, hacen de él una pieza de gran valor estético y paisajístico.


Rehabilitación
El proyecto de rehabilitación trata de respetar en la medida del posible los métodos y materiales de construcción originales.
Se consolida la estructura de fábrica de mampostería. En la fachada suroeste se abre un hueco que ilumine con luz natural a zona de trabajo y se rebaja el muro del porche para transformarlo en banco.
Se renueva el forjado del suelo y de la cubierta con madera castaño. Se unifica en un solo plano la cubierta del molino y el porche. Esta se remata con un entablado de madera de castaño y pizarra formato granel clavada con puntas de acero inoxidable, con una lámina impermeable entre ambas.
En el interior se renuevan los elementos deteriorados por el paso del tiempo de manera que recupere su funcionamiento, incluyendo la puerta de entrada y una ventana para lo nuevo hueco de fachada.
En el exterior trabajara el entorno del molino, pavimentando los accesos con las losas de pizarra procedente de la vieja cubierta colocadas sobre una cama de arena. Se mejora el drenaje del agua y se limpia el canal que suministra el agua desde lo río.
Antes y después




Galería de proyecto





Debe estar conectado para enviar un comentario.